كانون اصلاح و تربيت

مشاوره حقوقي وكيل دات كام

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

كانون اصلاح و تربيت

۴ بازديد

در جامعه امروزي ما همه اموري كه انجام مي‌دهيم مي‌بايست كاملا قانوني باشند و چنانچه عملي را مرتكب شويم كه خلاف قوانين باشد به عنوان مجرم شناخته خواهيم شد. اگر فردي به عنوان مجرم شناخته شود و در دادگاه از او شكايت كنند، دادگاه حكمي را در خصوص او صادر كرده و مجازات معيني را براي آن شخص در نظر خواهد گرفت. پس از صدور برخي احكام افراد براي اعمال مجازات به زندان فرستاده مي‌شوند. يكي از مكان‌ها‌يي كه براي نگهداري افراد بزهكار و مرتكبين جرائم از آن استفاده مي‌شود كانون اصلاح و تربيت مي‌باشد. در ادامه اين مقاله قصد داريم در خصوص ‌‌‌‌كانون اصلاح و تربيت و نوع ساختار آن توضيحات مفيد و مفصلي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : كانون اصلاح و تربيت

كانون اصلاح و تربيت چيست‌‌‌‌ ؟‌

‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت يكي از مراكزي است كه زير نظر سازمان زندان‌ها‌ فعاليت مي‌كند. همانطور كه همه ما مي‌دانيم هرگاه افراد بزرگسال جرمي مرتكب مي‌شوند در برخي موارد به زندان منتقل خواهند شد. اما اگر ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجوانان مرتكب جرائم شوند مطابق قانون در زندان بزرگسالان نگهداري نخواهند شد.

قانونگذار مكاني را با عنوان ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت براي نگهداري ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجوانان پس از صدور حكم دادگاه ‌‌‌‌اطفا‌ل در نظر گرفته است. ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت با زندان بزرگسالان بسيار متفاوت مي‌باشد. در اين ‌‌‌‌كانو‌ن مرتكبين جرائم كمتر از هجده سال سن دارند. در اين مركز بيشتر بر روي تربيت و اصلاح كودكان و نوجوانان مجرم تمركز مي‌شود. در واقع هدف از تاسيس چنين مركزي براي نگهداري مجرمين اصلاح آن‌ها‌ مي‌باشد. ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح تربيت به توضيح ساده‌‌‌تر‌ به عنوان يك زندان موقت براي كودكان و ‌‌‌‌اطفا‌ل مجرم به حساب مي‌آيد كه تمامي كاركنان آن سعي مي‌كنند افرادي كه به آنجا منتقل مي‌شوند را تربيت كنند و از وقوع جرم دوباره توسط آن‌ها‌ در آينده جلوگيري نمايند.

توصيه مي‌كنيم مقاله دادگاه اطفال را مطالعه نماييد.

ساختار كانون اصلاح و تربيت چگونه است‌‌‌‌ ؟‌

ساختار ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت بسيار منظم است و هر يك از نوجوانان و ‌‌‌‌اطفا‌ل كه جرمي را مرتكب شده باشند‌ به بخش جداگانه‌‌اي‌ از اين مركز منتقل خواهند شد. ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت به طور كلي شامل سه بخش زير مي‌شود:

  • قسمت نگهداري ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجوانان به صورت موقت
  • بخش اصلاح و تربيت نوجوانان
  • بخش زندان

به طور كلي هر كدام از ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجواناني كه دادگاه هنوز در خصوص آن‌ها‌ تصميمي نگرفته باشد و حكمي صادر ننموده باشد به بخش اول ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت منتقل مي‌گردند. بخش دوم و سوم نيز مختص ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجواناني است كه دادگاه در خصوص آن‌ها‌ تصميمي را اتخاذ نموده است.

حداقل سن اطفال براي انتقال به كانون اصلاح و تربيت

اطفال و نوجواناني كه به ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت منتقل مي‌شوند مي‌بايست داراي شرايط سني تعيين شده توسط قانونگذار باشند. مطابق قوانين هر كدام از اطفالي كه به يكي از بخش‌ها‌ي اين مركز منتقل مي‌شوند مي‌بايست حداقل داراي دوازده سال سن باشند. نكته حائز اهميت اين است كه در ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت قسمت نگهداري پسران و دختران كاملا مجزا خواهد بود. همچنين مطابق قانون حداكثر سن افراد براي منتقل شدن به اين مركز ۱۸ سال تمام مي‌باشد.

نكته: ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت متشكل از كارشناسان، پزشكان و مديران برجسته‌‌اي‌ مي‌باشد كه كمك مي‌كنند اطفال در مسير درستي قرار بگيرند و اصلاح شوند.

سوالات متداول

‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت داراي چند بخش مي‌باشد‌‌‌‌ ؟‌

اين ‌‌‌‌كانو‌ن شامل سه بخش بوده كه هركدام محل نگهداري اطفال با شرايط مختلف مي‌باشند.

حداقل سن افراد براي نگهداري در ‌‌‌‌كانو‌ن اصلاح و تربيت چقدر است‌‌‌‌ ؟‌

حداقل سن افراد براي نگهداري در اين ‌‌‌‌كانو‌ن 12 سال مي‌باشد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص كانون ا‌صلاح و تربيت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون كانون ا‌صلاح و تربيت پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

لحظه به لحظه همراه شماييم

 

 

 

 

منبع : كانون اصلاح و تربيت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.