ديه بويايي

مشاوره حقوقي وكيل دات كام

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

 ديه بويايي

۳ بازديد

خداوند به هر انسان حواس پنجگانه‌‌اي را عطا نموده است كه با استفاده از آن‌ها مي‌تواند از منافع بسيار زيادي بهره مند شود. طبق قانون اگر فردي باعث از دست دادن اين حواس پنج گانه ديگري شود مي‌بايست مقدار ديه مشخصي را به او پرداخت كند. حس بويايي نيز يكي از حواس پنجگانه انسان مي‌باشد كه قانونگذار براي آن ديه تعيين كرده است. در ادامه قصد داريم در خصوص مقدار ديه از دست دادن حس بويايي توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : ديه بويايي

حكم از بين بردن بويايي افراد

حس ‌‌بو‌يايي يكي از حواس پنجگانه انسان مي‌باشد كه وجود آن فراد را از منافع زيادي بهره مند مي‌كند. با استفاده از حس بوياي انسان مي‌تواند‌‌‌‌ بوي هر چيزي را استشمام كند و اين مهم‌ترين مزيتي است كه حس ‌‌بو‌يايي براي انسان به همراه دارد. به همين دليل قانونگذاران براي از دست دادن حس ‌‌بو‌يايي ديه تعيين نموده‌‌اند و هر فردي كه باعث از بين رفتن حس ‌‌بو‌يايي شخص ديگر شود مي‌بايست مقدار ديه مشخص شده در قانون را به او بپردازد. پس مي‌توان گفت كه از دست دادن حس ‌‌بو‌يايي نيز شامل ديه مي‌شود و مقدار آن توسط قانونگذار تعيين گرديده است.

توصيه مي‌كيم مقاله ديه چيست را مطالعه فرماييد.

ديه از بين رفتن حس بويايي

ديه از بين رفتن حس ‌‌بو‌يايي در قانون كشور ما تعيين گرديده است و مقدار مشخصي دارد. مقدار ديه از بين رفتن حس ‌‌بو‌يايي به شرح زير است:

  • ديه از بين رفتن كامل حس ‌‌بو‌يايي: چنانچه حس ‌‌بو‌يايي انسان به طور كامل از بين برود ديه آن معادل ديه كامل انسان خواهد بود.
  • ديه از بين رفتن بخشي از حس ‌‌بو‌يايي: در اين صورت ديه ارش خواهد بود و مقدار آن با توجه به ميزان از بين رفتن حس ‌‌بو‌يايي و نظر كارشناس تعيين خواهد شد.
  • ديه از بين رفتن حس بويايي يكي از دو سوراخ بيني: در اين حالت نصف ديه كامل ثابت مي‌گردد

ديه از بين رفتن بويايي با قطع بيني

در صورتي كه فردي را با قطع كردن و از بين بردن بيني ديگري باعث از بين رفتن حس ‌‌بو‌يايي او شود مي‌بايست هم ديه قطع كردن بيني و هم ديه از بين رفتن حس ‌‌بو‌يايي را به او پرداخت كند كه مقدار آن‌ها بر اساس ميزان آسيب ديدگي معين مي‌شود و مجرم مي‌بايست ديه هردو را بپردازد.

نكته: ديه كامل انسان در سال 1400 چهارصد و هشتاد ميليون تومان مي‌باشد.

سوالات متداول

ديه از بين رفتن كامل حس ‌‌بو‌يايي چقدر است‌‌ ؟

ديه از بين رفتن كامل حس ‌‌بو‌يايي معادل ديه كامل انسان خواهد بود.

ديه از بين رفتن حس ‌‌بو‌يايي يكي از دو سوراخ بيني چقدر است‌‌ ؟

اگر حس ‌‌بو‌يايي يكي از دو سوراخ بيني از بين برود ديه آن معادل نصف ديه كامل انسان خواهد بود.

مقدار ديه از دست دادن بخشي از حس ‌‌بو‌يايي چقدر است‌‌ ؟

در اين مورد ديه ارش خواهد بود كه توضيحات كامل‌تر در متن مقاله آمده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص د‌يه بويايي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون د‌يه بويايي پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

لحظه به لحظه همراه شماييم

 

 

 

منبع : ديه بويايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.